......مـــــاه بــــی همتــــا

.......مــاهِ مـن ، نـماز آیات میخـونـم وقتـی گـرفتـه ای

......مـــــاه بــــی همتــــا

.......مــاهِ مـن ، نـماز آیات میخـونـم وقتـی گـرفتـه ای

......مـــــاه بــــی همتــــا

ی سری از آدما رو حاضری
همه جوره کنار خودت داشته باشی ...
به عنوان هر چیزی که میشه و امکان داره ...
عشق ، دوست ، رفیق ...
مهم ، بودنشونه
اینکه مطمئن باشیم که هستن ،
چه دور چه نزدیک ...
حتی اگه غریبه ترین آشنا بشن !
حتی اگه دیدنشون سالی ی بار ، اونم تو کافه با دوستای مشترک باشه ...
بازم به همین قانع هستیم ...
بعضی از آدما اینقدر خوب هستن و حس خوب دارن ، که بودنشون دلگرممون میکنه ...
جوری که حاضریم به خاطرِ بودنشون ،
از خودمون و غرورمون بگذریم
و خودمون رو
پشت خنده های مصنوعی قایم کنیم ...
تا نفهمن نبودنشون چی به روزمون آورده ...
ما برای داشتن و بودنِ ی سری از آدما تو زندگیمون ، از خودمون و احساسِمون گذشتیم ...

آخرین نظرات
نویسندگان

به امیدِ بُرد پیروز میدانی....

دوشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳ ب.ظ


از شکست خوردن نترس ،

از این بترس که هرگز تلاش نکرده باشی....


موافقین ۱۲ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۰۶
غریبه آشنا A

نظرات  (۹)

عکس اهورا برداشتی گذاشتی :)
پاسخ:
آخه از ارادش خوشم اومد بابابزرگش 😃
ولی انصافا این جمله در عین کوتاه بودن خودش یه کتابه 
پاسخ:
چه درسا که از این کتابا نگرفتم....
۰۷ خرداد ۹۸ ، ۰۰:۱۱ حامد احمدی
آفرین.
اینکه آدم ها به هم کمک کنند که قدر وقت را بدانند، قدر تلاش کردن را بدانند، خودش اوج انسانیت و موفقیت است. 
به قول این جدیدی ها که این انگیزه دادن ها، برمی گردد به زندگی خود آدم.
من که انگیزه گرفتم از این پست، ایشالله که کارما عجرش رو به شما بده، من الله توفیق.
پاسخ:
ممنون 😊
هر تاثیر مثبتی که بخاطر مطالبم حس کنید تو زندگیتون واقعاً خوشحالم میکنه ،امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید 🌹
۰۷ خرداد ۹۸ ، ۱۳:۳۳ وحید محمدی
من 18 سال  شبانه‌روز  تلاش  کردم و هی شکست خوردم .  الان هم  یک انسان شکست خورده ام  .   می دونی چرا ؟؟؟  چون  تلاش می کردم  کاری رو انجام بدم که هیچ استعدادی  توش  نداشتم.  
پاسخ:
خدا قوت ، با دید بهتر و بازتر واسه هدفی که استعدادشو دارید تلاش کنید ان شالله که ب موفقیت میرسید ب امید خدا 😊
بیشتر از این پست، لذت بردم از ۷ اظهار نظر پست قبل!!! :-) :-D
پاسخ:
از این موقعیت های لذت بخش تو اینجا زیاد پیش میاد😅😂😂
۰۷ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۴۳ وحید محمدی
ممنونم .    اتفاقا  همین امروز  پا  گذاشتم  روی  دلم  تا  اون  چیزی که توش  استعداد نداشتم ولی بهش علاقه داشتم  از  دلم  بیرون کنم.   خیلی سخته از معشوق  دل بکنی .  البته  دل من  دل  نیست  دروازه است !!! 
چون  به  چند چیز دیگه هم علاقه دارم که فکر می کنم  توی  یکی شون استعداد  داشته باشم !     البته فکر  می کنم  مطمئن  نیستم.  خدا کند  این  دفعه  مسیر  درست رو  انتخاب کرده باشم تا  کمتر  شکست بخورم. 
دعا کنید این بار موفق بشم.    بازهم  ممنون  بابت  انرژی مثبت  که به کاربرها  می دید. 

پاسخ:
خواهش میکنم آدمی با امید زندست....😃
ناراحت نباشید دل منطق حالیش نمیشه😊
هر شکست مقدمه پیروزیِ ماشاالله معلومه ارادتون قویِ ان شالله که بحق این شبای عزیز گره کارتون باز بشه و هدف بطور معجزه آسا تو دسترستون باشه 😊
۰۷ خرداد ۹۸ ، ۱۸:۴۹ وحید محمدی
متشکرم .   بله درسته  این دل لامصب  منطق نداره  . باید چشمهایمان را روی خیلی چیزها  ببندیم تا عاشق شان نشویم . عشق مثل سریش می مونه وقتی بچسبه  دیگه ول نمی کنه. 
.
ممنونم  .  البته توی مغزم همیشه  بین  عقل و عشقها (!!!) ی   مصنوعی  و ماشینی  جنگ  به پاست . اگه   یک نگاه به پستهای وبلاگم بیندازی  آشفتگی  و تردید و دودلی   و بی نظمی   رو  توی نوشته هام  می بینی .    عملا   وبلاگم  مثل  مغزم   آشفته و پریشان  شده .    
یک چیزی  تو  مایه های  بازار  شام !! 
انشاا...  .   خدا  از  زبونتون  بشنوه .   دروغ چرا  ؟؟    واقعا  منتظر  یک  معجزه ام  تا این  مغز پرآشوب  خلوت بشه  و  آروم بگیره تا بتونم  قدری  استراحت کنم . 

پاسخ:
مقابل نفس ایستادن از عشق بحثش جداست!!
مگه میشه زنده بود و عاشق نبود؟! کلا حس دوس داشتن قشنگه و ب ادم انگیزه مقابله با خیلی از مسائل و مشکلات رو میده که حتی تو فکر نمیگنجه....چه اشکالی داره آدم نسبت ب همنوعاش یا هر چیزی که باب میلشه عشق بورزه؟!😁
درسته دل منطق حالیش نیست ولی زندگی بدون عشقم پوچ و بی معنی نیست؟!🤔
بنظرم این عشق که دلیل ادامه حیات تو هر بشری....😊
اصلا عشق مثل ی نیرو از غیب ب آدم انگیزه میده و باعث میشه تلاش بیشتر کنی ولی خب اگه منطق و دید باز باشه راه ناهموار هم با عشق آسون و هموار میشه ....

چشم سر میزنم ،انشاالله که ذهنتون از اشفتگی خلاص بشه و با مطالب باب میل و نوشته هایی از دل آسوده برآمده جون دوباره بگیره وبلاگتون😊

بخدا توکل کنید معجزه رو توی هر لحظه زندگی مشاهده میکنید 
من ب دستان خدا خیره شدم معجزه کرد واسه درک این مطلبه که بفهمیم همین نفسی که میکشیم و یا قدرت دیدن و شنیدن ،فهمیدن یا درک کردن هم از جمله نعمتهای بی شمار خالق بی همتاست که بخاطرش باید هر روز هزار بار خدا رو شاکر باشیم 😊
۰۷ خرداد ۹۸ ، ۱۹:۴۵ پرتو کیانی
واقعا گل گفتی👏👏👏
پاسخ:
فدات😘😍
۰۷ خرداد ۹۸ ، ۲۱:۵۲ وحید محمدی
به قول باباطاهر : 
زدست دیده و دل  هر دو فریاد     که هر چه دیده  ویند  دل  کند  یاد 

بسازم  خنجری  نیش اش  زفولاد      زنم  بر  دیده  تا  دل  گردد  آزاد 

دیگه  از باباطاهر  که  بالاتر  نداریم . داریم ؟؟ 

به هرچیزی که  نگاه  کنی  عاشق اش  می شوی .  زرق و برق  دنیا  چشم رو  فریب  می ده  و دل  رو  گرفتار  می کنه و آرامش  رو  از  آدم  می گیره . 

عشق به دنیا  انسان  را  اندوهگین  می  کند.  همیشه یک غم توی  دل آدم  رسوب می کنه . 

خدا  هم  توی  تمام  قرآن  از  عقل  و اندیشه  صحبت کرده  و مدام  مردم رو به تعقل و تفکر   توصیه کرده .   تمام آیات  قرآن  بر پایه ی  عقل  استوارند . 

عقل  بزرگترین  نعمتی است که خدا  به  انسان داده  و براساس همین عقل   از  ما  توقع داره که درست زندگی کنیم . اگر عقل  و منطق  کم ارزش  بود  شرابخواری  به  عنوان  بزرگترین  گناه  کبیره  محسوب نمی شد . 

تمام بدبختی ما  آدمها  اینجاست که عقل رو  فدای  عشق و احساسات  می  کنیم . 
زندگی  بدون  عقل  یعنی  جرم  و جنایت و حق کشی و  ولخرجی و  هزار جور  سرگرمی   مخرب  و   ویرانگر    . یعنی  همین اوضاع  وحشتناک دنیای  امروز .   یعنی  سرگرمی های  مادی  و کم  ارزش که بابتش  کلی  پول  می دیم  ولی  در عوض  حاضر نیستیم  همین پول را  به  خدا  بدهیم . (خمس و زکات و صدقه و انفاق و...)  

عشق  خوبه  ولی  باید  توسط  عقل  کنترل بشه .  خدا  بابت  نابود کردن  عشق  مجازاتی در  نظر نگرفته  اما  بابت  نابود کردن عقل  مجازات سنگین  و دردناک  توی  اون دنیا  اعمال می کنه. 
+
و البته  برای رفع سو تفاهم لازمه  بگم  که منظور  من  از  معشوق توی   کامنت قبلی    ,  زرق و برق  دنیا  بود  نه  آدمها .  دقیقا  نوشتم  " عشق های  مصنوعی  و ماشینی "  .   مثل عشق به کامپیوتر  و ماشین و خانه  و   ورزش و  سایر  چیزهای  تصنعی  و بی روح  و مادی .   من  هرگز   از  عشق به  خدا  و انسانها  و معنویات  بدگویی  نکردم .  همینجا  لازمه  بگم :  ورزش  ,  هدف  نیست . وسیله است .  ورزش خصوصا  فوتبال  نباید  هدف و معشوق باشه  بلکه باید ابزاری برای  سلامتی و تقویت   بدن  و   آرامش  روح  باشه. 
+
مسلما  عشق به خدا  و انسانها و سایر  مخلوقات خدا    بسیار  ارزشمند و مقدس  و زیباست  و من  با  این عشق  هیچ  مشکلی  ندارم چون این نوع عشق  با  عقل   هیچ  تضادی  نداره   .  من با عشق  به   ظواهر  فریبنده ی  دنیا  که ذهن آدم  رو مشغول می کنه و از  خدا  دور  می  کنه  مخالفت کردم.  مثل عشق به  ماشین ,  ورزش  , کامپیوتر  و  سایر  عشقهای مادی  و کم  ارزش  و مخرب . 
+
هوای نفس  وقتی  کنترل  می شه  که  عشقهای  مادی  کنترل  بشه که  فقط  با  عقل  میشه  اینکار  رو کرد. 
+
من  توی  زندگی  همیشه  به  خدا  توکل کردم  و فقط  از  خدا  کمک  خواستم .  الان  هم  ناامید نیستم  و دارم  از  آشفتگی  بیرون  میام  و مدام  خدا  رو  بابت  نعمتهایی که  بهم  داده  شکر  می کنم .  این آشفتگی فقط  بخاطر  عشق  به  کامپیوتر بود که باعث شد  18  سال  از بهترین سالهای  عمرم  تباه  بشه  و هیچی نشم.   تا  چند  دقیقه ی  دیگه  به  لطف  خدا  از  آشفتگی  در میام . 
+
این معجزه  همون  عقلی است که به من میگه   واسه ی  کاری که استعدادش  رو  نداری  عمرت  را  هدر  نده .   من  توی  کامپیوتر  استعداد  نداشتم  ولی  18 سال طول کشید تا  این حقیقت  رو  قبول کنم.  مدام به خودم  امید واهی می دادم ولی  هیچی  نشدم  و به  هیچ  جایی  نرسیدم چون  استعداد  نداشتم. 
  +
عشق به کامپیوتر  کافی  نیست باید  استعداد  هم  داشته باشی . 
+
زندگی بدون  عشق   وجود نداره  چون  وقتیکه  با عقل  و  منطق  از  خوب بودن یک چیزی  یا  درست  بودن  مسیر  زندگی   مطمئن  شدی  همون  عقل  باعث  میشه  شما  عاشق  اون  چیز  یا  اون  مسیر  بشوید. 

مثل ازدواج که باید اول با عقل شروع بشه  تا  عشق  خودش  خودجوش  ایجاد بشه .  یعنی همون ازدواج های قدیمی و سنتی  اجدادمون که  برپایه ی عقل بود بعد کم کم  عاشق  می شدند و از زندگی  در  کنار  هم  لذت  می بردند. 

کلام آخر:   من  قصد  دارم  در  نیمه ی  دوم  عمرم   از عقل و منطق  برای  پیدا  کردن مسیر  درست  زندگی  استفاده کنم . چون  در  نیمه ی   اول عمرم  صرفا    عاشق بودم و این بود نتیجه اش!!!!

نیمه ی  دوم  عمرم  باید  فقط  از  عقلم  کمک  بگیرم .   
+

موفق و موید  باشید .  


پاسخ:
عشق ب دنیا بله عامل اندوه ولی وقتی حریص باشی و بخوای هر طور شده اون چیزی که میخوای رو بدست بیاری!!!
بله متوجه شدم که گفتم عشق ب مخلوقات و هرچیز که باب میل باشه دیگه....!😊
چقدر خوبه که انقدر درکتون از زندگی بالاست...با همین تفکر برید جلو تا موفقیت چیزی نمونده ب یاری حق😊
دیشبم ی دل سیر همتون رو یاد کردم ان شالله قدرتونو از مولامون گرفته باشید و نتیجش رو تو زندگیتون مشاهده کتید🌹

توضیحات تون عالی بود مستفیض شدیم ممنون🌹

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی