......مـــــاه بــــی همتــــا

.......مــاهِ مـن ، نـماز آیات میخـونـم وقتـی گـرفتـه ای

......مـــــاه بــــی همتــــا

.......مــاهِ مـن ، نـماز آیات میخـونـم وقتـی گـرفتـه ای

......مـــــاه بــــی همتــــا

ی سری از آدما رو حاضری
همه جوره کنار خودت داشته باشی ...
به عنوان هر چیزی که میشه و امکان داره ...
عشق ، دوست ، رفیق ...
مهم ، بودنشونه
اینکه مطمئن باشیم که هستن ،
چه دور چه نزدیک ...
حتی اگه غریبه ترین آشنا بشن !
حتی اگه دیدنشون سالی ی بار ، اونم تو کافه با دوستای مشترک باشه ...
بازم به همین قانع هستیم ...
بعضی از آدما اینقدر خوب هستن و حس خوب دارن ، که بودنشون دلگرممون میکنه ...
جوری که حاضریم به خاطرِ بودنشون ،
از خودمون و غرورمون بگذریم
و خودمون رو
پشت خنده های مصنوعی قایم کنیم ...
تا نفهمن نبودنشون چی به روزمون آورده ...
ما برای داشتن و بودنِ ی سری از آدما تو زندگیمون ، از خودمون و احساسِمون گذشتیم ...

آخرین نظرات
نویسندگان

❤Sebnem Tovuzlu❤

سه شنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۸، ۰۱:۴۹ ق.ظ

خب حالا نوبتی هم باشه نوبت آهنگی که دوسش دارم و با افتخار معرفی میکنم 😍😍

منو چند تا از بچه ها خیلی شیفته ی این آهنگیم و مخصوص ترک زبانای عزیزِ....

البته واسه باقی هموطنام با هر زبونی که باشن هم ترجمه فارسیشو میذارم😊

امیدوارم خوشتون بیاد🌹

و اما آهنگ.....

اهنگ ترکی غمگینی است که اینروز ها مشهور شده است و همه گوش میدن , این موزیک محصول باکو است .

 

 

 

معنی و متن ترجمه یار آغلادی

یارین بویون قوجاخلادیم یارآغلادی من آغلادیم
ییغشدی قونشولار بوتون جار آغلادی من آغلادیم
باشیندا قارلی داغلارا دانشدیم آیرلیق سوزون
بیر آه چکیب باشینداکی قار آغلادی من آغلادیم
ایله که اسدی بیر خزان تالاندی گوللیرم منیم
خبر چاتینجا بولبوله خار آغلادی من آغلادیم
اورک سوزون دئدیم تارا سیملر اولدی پارا پارا
یاواش یاواش سیزیلدادی یار آغلادی من آغلادیم
دئدیم کی حق منیم کی دیر باشیمی چکدیلر دارا
طنف سیخاندا بوینومو یار آغلادی من آغلادیم
یار جانمی آلا آلا یار آغلادی من آغلادیم

ترجمه :

دست بر گردن یار انداختم یار گریست و من گریستم
همسایه ها جمع شدند همه همسایه گریست و گریستم

به قله های پوشیده از برف حدیث جدایی گفتم
آهی کشید برفش گریست و من گریستم

چون باد پائیزی وزیدن گرفت و گلهای من به تاراج رفت
تا خبر به بلبل برسد خار گریست و من گریستم
حرف دل را چو با تار گفتم سیمهایش پاره پاره شد
با سوزی آرام تار گریست و من گریستم
گفتم که حق بامن است و سرم را به دار کشیدند
وقتی طناب دار گردنم را می فشرد دار گریست و من گریستم
در حالی که جان به یار تقدیم می کردم یار گریست و من گریستم

 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۰
غریبه آشنا A

نظرات  (۱۰)

خیلی عمیق.
خوبه که یک لاو کامله. در این دوران سرما، چنین آهنگ هایی گرما می‌بخشند.
متن قشنگی داشت، با اغراق ادیبانه.
به هر حال، محبت کردن چیز خوبیه و هر چیزی که انسان رو باکلان و با محبت تر کنه، ارزش داره. مثل همین آهنگ قشنگ.

پاسخ:
سلام 😊
بله منم این آهنگ رو خیلی دوسش دارم....
۲۰ فروردين ۹۸ ، ۰۴:۳۳ اشکان ارشادی
چوخ عالی ، اللرین آغریماسن ، چوخ چوخ یاخشی.
میدانی کارت واقعا درسته ؟ حالا چرا ؟ ایندی نییه ؟ 
به خاطر اینکه هم متن ترکی را نوشتی و هم متن ترجمه ، واقعا درست و منظمی.
فکر خوب همینه . دوزدَن عالی دی. 
فقط بعدا برام بنویس که آهنگ چطوری اضافه میکنی؟ 
اینجا آدرس یو ار نداره ، پس چطوری ؟ 
نجور اضافه اتدی ؟ هانجی دان یول؟ 
البته سیز ، من اوچون فارسی یاز. 
ممنون میشوم که فارسی ، خوب برام توضیح بدی.، ترکی هایی هم که نوشتم برای این بود که کیف کنی ، من هیچوقت ترکی را از یاد نبرده ام گرچه در غرب ایران فارسی حرف می‌زنم.  بیشتر ترکی می نویسم مثل خاطرات و شعر سرودن و....
پاسخ:
سلام عزیز همزبان خواهش الییرم چوخ تشکرلر....😃
خیلی هم عالی،این خیلی خوبه که ادم اصالتش رو فراموش نکنه 😊

کار خاصی نداره همون درج تصویر که پایین پستا هست رو بزنید و آهنگ مورد نظر رو آپلود کنید 😊
۲۰ فروردين ۹۸ ، ۰۶:۱۵ اشکان ارشادی
سلام 
توضیح اینکه چطوری آهنگ اضافه می کنید را زیر پستهای دیگرم بنویس.
زیر پست ، اویغوریم آغلاما از احساس و نظر خودت بنویس.
ممنون ، 
دیدی چقدر وقتت میگیرم ؟!!  خلاصه ببخشید. آخه میخواهم آهنگ بگذارم ولی نمی دانم چه جور ؟؟؟ 
خلاصه ببخشید.
پاسخ:
توضیحش ساده بود متوجه میشید قطعا،برای همه پستها همینطور....😊
باش چشم، خواهش میکنم نفرمایید...😊
🌷☘
پاسخ:
😊

خوش اومدی عزیزم 🌹
۲۰ فروردين ۹۸ ، ۰۹:۵۷ حـ . آرمان (استاد بزرگ)
بسیار خوب و قابل درک بود
:)

+ متن شعری که گزاشتین ظاهرا با آهنگ همخونی نداره
   متنش جابجا نوشته شده :)
پاسخ:
ممنون 😊

مرسی از توجهتون ، ویرایش نمیشه درستش کنم پست هنگ کرده!!!😕
آشنا اومدم ی چی بگم دیدم اشکان ی جوری نوشته که دیگه حرفی واسه گفتن من نذاشت😂

اشکان جان گوربان سانا چوخ کیشی سان 😉

اشناحالا ناراحت نشو دست تو هم درد نکنه😂😂😂
پاسخ:
غضنفرخان 😅😅😅
سلام همشهری جان کیف احوال؟😁

خیلی لطف دارید من که همینجوری ارادت دارم خدمتتون 😊
۲۰ فروردين ۹۸ ، ۱۴:۴۶ اشکان ارشادی
نه ، نه ، نه 
منظور من آپلود نیست.
بلکه مثلا نام دانلود بنویسم بعد آدرس لینک را با آن علامت زنجیر اضافه کنم که شد و دیگر جوابم گرفتم چون امتحان کردم.
انتظار داشتم به من هم سر بزنی.،البته هر جور راحتی چون کنه نیستم. 
ولی پست جدید گذاشتی ، برایت نظر میگذارم ،.
پاسخ:
اشکان خان ؟!😕😕
من که گفتم باش چشم !
ببخشید وقت نکردم متن طولانی بود میام میخونم دیگه!!😊

آهان اون رو امتحان نکردم ،نمیدونم!!🙄
۲۰ فروردين ۹۸ ، ۱۵:۳۲ اشکان ارشادی
سلام 
ممنون ماه بی نظیر.
هروقت که وقت کردی ، با تشکر.
پاسخ:
سلام ،خواهش میکنم چشم حتماً😊
پیس ذئیر !
واقعیتی اوجور که سیز تعریف لدوز اورگه یاتان دئیردی ! 

گینه الریز آقریماسین 😊🌹
پاسخ:
من که چوخ سویرم بی آهنگی😍😍
اوقدر که گولاخ آسیرام آما اوریم گاریشمیر بلسینن😝😂😂
ایه بینان یاخچیسی واروز دی اورک بینن.... خوشحال اولام اشیدم😁

خواهش الییرم😊
حقیقتی بی پستی ویردیم هامی هم زباناریمی ترکی دانیشدیرام😄😄
اینکه همش گریه میکرد در ادامه هم اون گریه میکرد .خب میخوای گریه کنی چرا اون بهونه میکنی 
پاسخ:
میخوام گریه کنم سیل آسا....بعد اشک شما رو ببره😝😂😂😂

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی